Sommartider hey hey sommartider

Läser min gamla blogg. Det är kul när man minns bra saker som man glömt. Men jag längtar efter sommaren! Till sommarlovet. Det är så jäkla härligt med sommarlov. Att helt glömma bort vilket datum det är, för det spelar ju ingen roll ändå. Att gå till Konsum med Malin och Samuel och köpa kycklingfiléer, grönsaker och couscous eller äta tacos vid Lillsjön. Att vara hos Joanna och bada i Gröna Udden. Första dagen på sommarlovet, när man äter jordgubbstårta och det känns så jäkla skönt att ha så lång ledighet framför sig. Mitzy och Viper i sommarhagen. Att sätta sig i en stol på verandan och äta frukost. Att grilla. Jag saknar det!

Visst är vintern bra. Särskilt som att det är så vitt och vackert nu. Men jag hatar vinterjackor. Usch. Och att det tar hur länge som helst att sätta på sig ytterkläderna och gå ut. På sommaren är det bara att sätta på sig foppatofflor så är man klar.
Jag saknar sommaren. Jag saknar friheten man får på sommarlovet.
Snyft.

Men snart är sommaren här igen! Typ. Man får tänka positivt. Vi går mot ljusare tider iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0