Guldbaggegalan och spoilers

Såg ni på Guldbaggegalan? Jag gillar den galan. Kul att Män som hatar kvinnor vann typ hundra priser, och den danska regissören blev megaglad. Jag gillar att se när dem blir rörda också, står där och ska hålla tal men vill egentligen bara gråta av lycka.
Det var kul när Stellan och Mads (?) skulle ge priset bästa film och Mads bara: "ja, svenska bästa film".

Beware. Nu kommer värsta spoilerna om Män som hatar kvinnor och Titanic.

Jag såg på Män som hatar kvinnor igår förresten. Jag gillar den. Fats pappa avslöjade typ hela filmen när vi bara sett tio minuter.
Sen avslöjade han att gubben Gottfried (eller vilken av alla hundra brorsor det var som var den misstänkta nazisten) inte var mördaren direkt när man bara Aha! Det är gubben Gottfried som är mördaren! Rasistmord!

Nu är vi väl kvitt, antar jag. Jag förstörde Titanic för dem. Jag berättade att Jack dör, och innan poliserna öppnade bilen (där dem hade made looove) så ropade jag: OCH SÅ ÄR DEM INTE DÄÄÄR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0